om en emigrant

idag hittade jag en emigrant på min förmiddagsfika-apelsin. en svarthuvad larv! ända från medelhavet (havet medelhavet alltså) och spanien hade han lyckats färdas. det är ju jättelångt för en liten larv. jag la honom på en vit servett och hälsade honom välkommen till sverige. tanken var att han skulle tro att den vita servetten var ett snöigt vinterlandskap. jag gjorde vad jag kunde för att det skulle kännas på riktigt. han vandrade omkring på den snötäckta kalla marken och frös i den isande vinden (jag blåste på honom). han fick äppleskrutt och apelsinskal och sen var han bara borta. han tyckte väl inte om det svenska klimatet...

nu brinner himmlen. eller så äter gud morotspuré.
vi kan aldrig riktigt veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0