lingonsylt


idag när jag ritade av min tomma lingonsylt-burk upptäckte jag ett r. ett r jag i mitt hela tjugoåriga liv aldrig lagt märke till. i tjugo år har jag gått ovetande. jättelustigt! lingonsylt. rårörda lingon. rårörda. det första och det andra r:et känner jag igen. men idag säger jag för första gången hej till det tredje. jag har alltid trott att det hetat råröda lingon. röda lingon. jätteröda lingon liksom. men icke. och jag skyller delvis på att jag är uppvuxen i småland. landet utan r.
jag är lite besviken. vadå råröRda lingon. jag fattar vad det innebär, men hur kul är det att veta. jag som alltid trott att det hade med färgen att göra. jätteröda lingon. det är ju mycket finare. suck.
hej r trevligt att råkas, men jag kan inte bli kompis med dig. tyvärr. det går inte. jag har tänkt tanken, men nej, jag kan inte. det kommer alltid att vara råröda.

Kommentarer
Postat av: mum

löda lingon, mmmmm

2009-10-27 @ 22:21:09
Postat av: karin

jätteröda.

2009-10-27 @ 23:00:37
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: moster

Jag talar inte om hur jag stavade till leverpastej

............. hur gammal var jag?

Kunde väl inte jag veta att det var gjort av lever

man är väl smålänning

2009-10-27 @ 23:02:48
Postat av: karin

heheheh! jag älskar det här. det är charmigt att vara lite trög. ;)

2009-10-27 @ 23:06:12
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: moster

Visst är det, en sak som är ännu roligare

är när det blir lite fel me´bé-toningen!!

Din kusin åkte just hem hon har höstlov

hon har blivit mycket tjockare sen du åkte

hon har ätit för många bullar

2009-10-27 @ 23:09:57
Postat av: karin

hahaha! åh jag längar tills jag får se hennes bull-mage! hehe. bullar.. hehe :D

2009-10-27 @ 23:17:10
URL: http://waykarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0