kletig gröt på scandinavian kitchen


hej idag rymde jag hemifrån innan frukost. åkte buss, jättelänge, och begav mig på direkten hit, till scandinavian kitchen och åt gröt. gröt, gjord på svenska havregryn, men hallonsylt och kanel. gröten var ganska knasig. helt kletig. men jag antar att det är min gröt som är knasig. inte andras. åt gröt och drack gevalia bryggkaffe. åh vad gott. förutom ute-kaffe erbjuds det endast okoffeinat snabbkaffe från tesco(typ konsum). vilket inte är någon hit alltså.


så där satt jag. och myste. med min gröt och mitt kaffe. precis brevid makaronerna och kantarellsoppan. och efter alfreds och min konversation om just kantareller igår så kunde jag ju bara inte låta bli! kantarellsoppan blev min.

Kommentarer
Postat av: a

hehe. står det om på om kantarellerna är svenska?:P

2009-09-25 @ 09:49:32
Postat av: karin

heheh. tre procent kantareller. det är allt. den är dock tillverkad i sverige... men det säger ju inget.

2009-09-25 @ 21:38:39
URL: http://waykarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0