invasionen från väst och evolutionen

jag satte kaffet i halsen i morse. fniss-attack.
jag lyssnade på P4 och radio-nyheterna lästes av seriös, medelålders man med basröst.
de svenska träden hotas. granbarkborrens kusin tallbarksborren som bor i kanada kan komma hit, med jättestora båtar. och äta upp alla våra träd.
ungefär.
jag hade väldigt roligt.

som södra-anställd får man egentligen inte skratta åt sånt här. men hallå! det var verkligen svårt att inte.

för övrigt har jag lagt märke till att jag skrivit "namsdag" på fler än fyra ställen i min kalender. man ska väl skriva som det låter. det kallas evolution. om fem år kommer ingen skriva namnsdag med n i mitten. det är vad jag tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0