varberg/grenaa.

vi gick upp halv fem för att hinna till avgång i varberg 08:05. jättestor båt. ganska stor.
jag hittade en annan båt som jag ville åka med. söt.
någon maffiaboss hade nog bestämt möte med någon där under bron.
vattnet var helt turkost inne i hamnen. fint. jag hade förväntat mig en brunare nyans.
texas på burk?
sen började båten bubbla så att det turkosa vattnet nästan blev helt vitt.
och jag såg två båtar som jag pratade jättemycket med förra sommaren. helt roligt! hej!
kapten.
hej jag är inte alls snurrig. åka båt när hela havet redan stormar i huvudet är ingen hit alltså. jag ramlade in i folk och väggar och sånt mest hela tiden.
blåste jättemycket. typ kallt.
en gång kände jag för att spy. då gick jag ut på soldäck och tittade på horisonten.
och så inspekterade jag livbåtarna. just in case...
hej frukost! halv tio, mitt i resan, gick vi och åt frukost. pannkakor!
frukostutsikt. jättemånga båtar!
framme i grenaa och det var så himla skönt. och ungefär här gav åksjuketuggumit effekt och jag sov som en stock alla tre timmar till fram till skagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0