om en midsommar på öland.

midsommarglass nummer ett. precis när vi kört av bron i färjestads hamn. och jag valde helt efter färg (i färgstaden!) och ville ha mintgrönt. blev mintchoklad och pistage. har varit oense med mig själv om vilken av dessa färger som är finast. nu vet jag. det finns knappast något finare än mint.
vi började vår borgholm-vistelse med att spatsera på stan och titta på löpsedlar. haha daniel är så fin.
midsommarglass nummer två. mormors favorit med smak av rabarber och ölandsjordgubbar.
vi satt i kajen. och tittade på fiskar...
..och på konstiga hus vi tyckte såg ut som slott.
pär. elsa. alfred.
hemma hos sam hittade vi en världsfin smultron-odling. helt fin! och helt gott!
och så delade vi på en ölandsjordgubbe direkt från landet.
anders-ankan-johansson-inspirerad-melon-drink. efter viss teknik var det helt gott.
singstar debut. elsa och jag sjöng waterloo. hjälp.
dansmatta debut. helt kul. helt svårt.
elsa och jag tog friheten att ockupera sams säng. och så vaknade vi och det var så soligt det liksom kan vara. hej vi är på öland! tänkte jag.
efter städ gick vi ut i solen. bad på schemat!
vi gick på små fina stigar.
och hittade hus som vi ska flytta in i när vi blir stora. hej slott!!
mot nudiststanden! dock inga nudister. men fint.
jag doppade till och med huvudet! och lekte sjöjungfru.
lunch på kajen. pizza. helt fint. (fisk tycker om bröd.)
tyckte att det var så fina färger...
...så jag blev så himla inspirerad när jag skulle välja midsommarglass nummer tre. karamellströssel!
sen åkte vi hem. och himlen var så himla fin.
fin midsommar. jag älskar öland.

Kommentarer
Postat av: alfred

vilken fin resumé av helgen!! nästan så jag måste skriva ut och spara som minne.

2010-06-28 @ 23:06:15
Postat av: karin

haha. precis! jag har faktiskt tänkt använda min blogg som minne när jag blir stor. helt smart.

2010-06-29 @ 21:08:25
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: alfred

helsmart!

2010-06-29 @ 22:25:19
Postat av: karin

eller liksom någonting att låta barnbarnen läsa. haha.

2010-06-29 @ 22:34:59
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: alfred

haha ja, en dokumentation av mormors liv

på 2000talets början. de kommer älska det:)

2010-06-30 @ 16:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0