en notting hill-lördag

bhuvan-fri dag. eller. fri och fri. jag har haft en ansvarslös dag, så att säga.
började dagen med en promenad. måste komma på en bra morgonrunda!!
efter frukost tog jag buss 328, på fyrtio minuter, till notting hill. 80-90 pence och du är i notting hill. i love it.


portobello road. marknad. höra lite svenska. trängas lite med en jädrans massa turister. fint, men nästa gång ska jag inte åka hit på en lördag! 
 

lyssnade på lite jazz. det var väldans fint. sen gick jag ju självklart till the travel bookshop. självklart. dit ska jag igen. självklart. och ungefär precis när magen bad om påfyllning kom jag fram till mat-delen av marknaden. tajmat. blev lite rädd för all kokande olja så jag köpte mig en freshly made smoothie och brie-macka. nomnom. och så kunde jag inte låta bli att köpa newly-roasted cashews.
ja. jag turistade runt lite. tog en parallelgata tillbaka till notting hill gate och gick på bio. såg "julie and julia". var inte sådär jättebra alls tycker jag. nä. den gillade jag inte. meryl streep var bra. men inte filmen, tyvärr.
sen åktes det hem. och nu är frågan vad jag ska göra imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0