dress code:frack-middag på brøndums hotel. typ.

i skagen gjorde vi precis som alla de fina konstnärerna gjorde på atronhundratalet, åt middag på brøndums hotel. man kan inte åka till skagen utan att äta middag här, säger de.
till förförrätt fick vi en liten liten makrill som inte alls smakar som den burkade makrillen i tomatsås vi har hemma i skafferiet... helt saltigt god liten rackare.
helt häftigt. till förrätt åt jag ostron! för första gången i hela mitt liv, och jag gillar det. verkligen inte alls lika snorigt och slemmigt som folk påstår.
och i danmark drack jag hyldeblomstsaft (fläder) minst varje dag. det fanns verkligen överallt. perfekt!
huvudrätt: skummig fisksoppa.helt jättegott.
efterrätt nummer ett: rödaste bären med glass och maräng.
pappa fick jordgubbar och glass och sånt.
och mamma åt ost hon.
efterrätt nummer två! jag fick den bästa! TV-kaka med glass och hallon och kolasås och nötter och choklad och "något vitt pulver" (knark?) och sötaste macaronen. så himla gott.
sen var vi jättemätta och jätteglada. nom nom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0