prickiga kalsonger, bellman och skinksmörgåsar


gömmer mig bakom lampan. tittar på gamla teckningar.

nu är det om ens nästan helt tomt på torpet. tomt på alla fina saker åtminstonde. vi plockade hem en massa fint, som bellman-med-damsällskap-porslinsfiguren och tavlan med alla kungarna på. så fint att det knappt är sant. allt, av mest personligt, värde är bevarat. på olika håll :)
och så fröst jag mest hela tiden och var jätterädd att de andra skulle trampa mig på mina tår. mina isbits-tår. det hände bara en gång för mycket. sen blev jag mer försiktig. sen sprang texas och jag runt och runt och runt och jagade ett par prickiga kalsonger. det tyckte vi var jätteroligt. minst lika roligt som att pussas från två olika sidor av en bildörrsruta. sött.
mellan stöket åt vi smörgåsar och lussebullar och pepparkakor och sånt. texas fick en skinksmörgås och jag åt väl minst en sådär sju lussebullar. man behöver visst mycket energi för att hålla värmen, har jag hört.

sova. med duntofflor. eller så lägger jag lage vid förtterna, så kan han andas på mina (fortfarande) frusna tår medans han sover. fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0