hampstead och belsize park


jag hade en destination. hampstead. inte parken, utan byn: hampstead. det är ju inte så långt tänkte jag, när jag satt och läste kartan vid frukostbordet. men vad jag inte hade i bakhuvudet var att mellan mig och min destination ligger londons högsta punkt. misstag. eller. ja. misstag och misstag. blev bara så jävla trött.
 

stannade och vilade lite ibland.


gick lite till. hamnade i hampstead, till slut. fin liten by. många små smala gator och en massa blomkrukor hängandes från lyktsolparna. mysfaktor: hög.
 
och efterson belsize park låg så nära kunde jag ju bara inte låta bli att ta en tur dit med. gick nedför en jättelång backe och hittade världens finaste bokaffär. den var röd på utsidan och svalde jättemycket på insidan, även om den var ganska liten. ja. sen satte jag mig i en stor fåtölj på ett kaffe. drack kaffe. ritade lite. läste minst tjugoen-och-en-halv sida i min bok. såg även en tant som hade en 90graders vinkel på sin rygg. sånt man bara ser i sagoböcker. ungefär.


sen gick jag uppför backen. tillbaka till hampstead. och tog bussen (!) hem.

Kommentarer
Postat av: mum

Fina skor men bilderna på balkonglådorna då?

2009-09-10 @ 22:44:48
Postat av: mum

Fina skor men bilderna på balkonglådorna då?

2009-09-10 @ 22:46:36
Postat av: karin

för din skull då!!! puss

2009-09-10 @ 23:14:39
URL: http://waykarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0