på promenad i staden.

i brist på fina stockholmsmiljöer att vandra i tog jag igår en liten promenad i hej-jag-älskar-regn-växjö.
jag tittade bland annat på en massa äpplen. både på mark och i träd. men mest på mark.
och det här huset har jag utsett till ett av de konstigaste i stan. fint. men helt konstigt.
årets sista maskros? hejdå :(
och sen hamnade jag i tvåhundra åskskurar på en och samma gång och blev lika blöt som hitta nemo.
precis när jag var blötast i hela världen fick jag syn på den här skylten och tänkte att jag måste torka mig med lite glass. faktiskt.
växjös första tvåfärgade mjukglass! mintgrön!!! päron och vanilj. den gjorde mig helt glad och jag glömde helt bort att jag var blöt som en fisk.
sen gick jag hem och åt kringlor.

Kommentarer
Postat av: moster

vet precis vilket hus detta är ligger på vrgatan

jag har också i alla år minst 45 tyckt att det är

speciellt...........

2010-08-25 @ 20:13:16
Postat av: karin

haha. ja men visst är det!!!! inte fult direkt. mest bara speciellt... precis :D

2010-08-25 @ 23:37:54
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: Maria

Vet också vilket hus det är. Bodde mitt emot i fem år. Tycker fortfarande jag att det är....speciellt

2010-08-26 @ 07:15:23
Postat av: karin

mitt emot??! :D wow! du får rapportera på fikat!! är jättenyfiken på husets invånare och om de är lika knasiga som huset. haha!

2010-08-26 @ 12:24:20
URL: http://waykarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0