247


i tisdags blev pappa och jag bjudna på bion snabba cash av ett företag jag inte vet så mycket av alls.
bjudna. helt gratis. med popcorn och läsk. på ett villkor. att de fick predika ett slag innan filmen. och den enda informationen jag fångade upp var att bioduken i salong består av lika många kvadratmeter som ungefär 11 studentrum. elva! 198 kvadratmeter. otroligt.
resten av tiden jag inte lyssnade räknade jag takplattor. 26 gånger 13 rader. att räkna ut det tog en evighet. och så hamnade jag på 247. 247 247 247. när vi kom hem frågade jag pappa, på tal om ingenting, vad 13 gånger 26 var och på 20 sekunders betänketid sa han 338. och så kom jag på att huvudräkning absolut aldrig varit min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0