en kärleksförklaring.

jag älskar allt med rabarberpaj. ALLT. jag älskar att baka rabarberpaj. att knåda in havregrynen och sockret i smöret med händerna. slicka händerna. provsmaka den råa smulpajsdeg. sitta nära ugnen så att smaken sätter sig i kläderna. äta rabarberpaj, det ska man göra långsamt. och helst i den finaste skålen man har. då smakar den som allra bäst. jag älskar rabarberpaj. och inte minst, jag älskar färgerna. ljusrosa, ljusgrönt och vaniljvitt. perfekt färgkombination. och när man ätit upp kalaset är pajformen helt täckt av halvgenomskinligt rosa slem.
rabarberpaj gör mig knäsvag.
jag skulle vilja skriva en låt om rabarberpaj. som john fogerty: rhubarb pie, rubarb pie, it might rain tomorrow, better get some before I die. åh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0