om första gången


jag kommer ihåg första gången jag drack te som om det var igår. det var en fredag och det var sommar. året var 1996 och klockan var eftermiddagsfika. jag var sju år. och fredagarnas eftermiddagar var de absolut bästa på hela veckoveckan(inte helgveckan). på lekis var nämligen fredagar lyxiga-mellanmåls-dagen. och denna fredag serverades det tigerkaka och jordgubbste. te. jag ville tycka om det såklart. jordgubbste liksom. men det smakade blaskig varm disktrasa. åh! vad besviken jag var.
sen dröjde det tre år och det var faktiskt sommar igen. snart tio år kanske och jag hade precis varit ute på gräset och spelat kvällsfotboll med en pojke. klockan var på minuten halv åtta och det var första gången den där serien nya tider visades på tv4. det var andra gången jag drack te. earl grey med ett kilo socker i. väldigt besviken. det smakade faktiskt värre än första incidenten med den varma disktrasan.
sen kommer jag inte ihåg något mer. men en vanlig dag nu för tiden dricker jag en sådär två liter te(och kissar därefter). den där tredje gången jag drack varm disktrasa och förmodligen gillade det kommer jag verkligen inte ihåg. jättesvart lucka. helt konstigt.
hej te, jag tycker om dig.

Kommentarer
Postat av: a

hahah jag kommer också ihåg första gången jag drack te! tryckte i mig en mugg med massa socker och mjölk och blev hög som en fura på koffeinet. fick lägga mig i soffan för att inte ramla omkull. det var skoj, synd bara att koffein inte har lika kraftig effekt på mig nuförtiden..

2010-05-25 @ 20:58:41
Postat av: a

hmm förresten.. känner inte jag igen den där bilden?:)

2010-05-25 @ 21:01:47
Postat av: Karin

haha! har ens te koffein? klart det har, men jag tror bestämt att jag är immun mot just te-koffein. kaffe-koffein däremot, DET är grejer!!!



jo. london-bild. har säkert varit med förut:) bästa te-stället i london!

2010-05-25 @ 22:05:15
URL: http://waykarin.blogg.se/
Postat av: a

okok, tänkte om det var saluhallen här! fast där var det iof betydligt mindre scones, när jag tänker på det:)

vanligt svart te innehåller koffein, bara inte lika mkt som kaffe.

2010-05-26 @ 07:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0